Service Manager Kyla med placering i Göteborg

Om tjänsten 

Som Service Manager Kyla ansvara du för tjänsteleveransen inom Kyla i Södra Sverige genom att utveckla kundens anläggningar och därigenom fördjupar företagets kundrelationer.  

I rollen ingår att leda, engagera och utveckla en grupp bestående av Servicetekniker samt i vissa fall tekniksamordnare i enlighet med företagets strategier och mål. Det är väsentligt att du tar ett ansvar för att omvandla enhetens mål och budget till operativa mål för medarbetarna och i dialog ta fram individuella mål och aktiviteter som kontinuerligt följs upp.  

Service Manager har resultat- och personalansvar och som sådant ett ansvar för att enhetens ekonomiska mål uppnås samt att organisera och i övrigt säkerställa att resurser används på ett effektivt och säkert. Kompetensutveckling är viktigt och i rollen ingår att både kontinuerligt utveckla Servicetekniker samt ansvara för nyrekrytering efter behov.   

Räkna med en del resor i tjänsten, som är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Göteborg med omnejd.  

Kvalifikationer  

Det är önskvärt med arbetslivserfarenhet från att framgångsrikt skapa och driva affärer mot satta mål samt att leda och utveckla verksamheter. Dokumenterad ledarerfarenhet är en stor fördel, men det absolut viktigaste är din vilja, drivkraft och engagemang.   

En förutsättning är dock att du har mångårig arbetslivserfarenhet från Serviceinriktad affärsverksamhet med goda kundreferenser. 

Personliga egenskaper 

Du är affärsdriven och utövar ett professionellt ledarskap samt agerar som ett föredöme gällande förväntade beteenden.  

Förmåga att leda och motivera medarbetare samt förmåga att delegera på ett sätt som skapar handlingskraft och effektivitet.  

Engagerad och med vilja att utveckla organisation och medarbetare.  

Vi erbjuder 

Vill du vara med och rädda liv? Våra kunder består av t ex av sjukhus, datacenter och teknisk samhällsinfrastruktur. Vår mission är att hjälpa våra kunder att säkra deras kritiska verksamhet 24/7 och att bygga ett Coromatic som Attraherar, Utvecklar och Intresserar branschens Bästa Medarbetare. Vår ambition är att erbjuda dig stimulerande utmaningar i arbetet, ett ständigt lärande och en inkluderande arbetsmiljö.  

Kontaktperson  

Ansök om tjänsten på rekrytering@coromatic.se. För mer information kontakta Antti Piippo på tel 073-8441026. 

Eftersom urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 

Välkommen med din ansökan! 

Om Coromatic 

Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan.  

Företagets kunder finns inom en mängd olika branscher som exempelvis bank och finans, sjukvården, försvaret och många andra organisationer där tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation är avgörande.  

Coromatic erbjuder rådgivning, underhåll och service. Vi designar, bygger och driver våra kunders tekniska infrastruktur med fokus på energieffektivitet. 

Coromatic har mer än 500 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. EQT är huvudägare till Coromatic.